Anastasija Udalova

CEO

Mēs ticam, ka mēs kļūsim tikpat lieli, kāds "Dzintars" bija vēsturiski, un kļūsim par lielāko kosmētikas ražotāju Baltijas valstīs.

Dzintars vēsture

1849

1849. gadā talantīgais ziepju ražotājs H.A.Briegers Rīgā atklāja pirmo parfimērijas fabriku. Trīs paaudžu laikā uzņēmums no dažiem darbiniekiem kļuva par dominējošo ražotāju reģionā. Pēc Otrā pasaules kara uzņēmums mainīja īpašniekus, un daudzi tā noslēpumi tika pazaudēti. Līdz šim.

1852

Jau kopš agras bērnības Heinrihs Ādolfs Brīgers vēlējās nodarboties ar ziepju darināšanu. Taču Rīgā trūka meistaru, tāpēc viņa tēvs 17 gadus veco puisi nosūtīja mācīties uz mūsdienu Poliju. 1849. gadā viņš atgriezās no mācībām un atvēra savu pirmo fabriku, kurā papildus ziepēm ražoja arī sveces. Līdz 1852. gadam viņš jau bija kļuvis pazīstams un palīdzēja izveidot ziepju ražotāju ģildi.

1876

Līdz 1876. gadam Brīgers savu rūpnīcu bija pārvērtis par ģimenes uzņēmumu, ieguldot līdzekļus savu dēlu Florentīna un Vilhelma izglītībā. Viņi pilnveidoja savas firmas ziepes un sveces, vienlaikus pievēršoties arī parfimērijas pasaulei.

1901

H.A.Brīgers bija īsts sava amata pionieris. Viņa izstrādājumi ieguva vairākus prestižus apbalvojumus, tostarp galvenās balvas Briselē (1891), Parīzē (1892), Sanktpēterburgā (1893), Čikāgā (1893) un Rīgas 700. dzimšanas dienas izstādē (1901).

1920

Līdz gadsimtu mijai Brīgera uzņēmums bija kļuvis par vienu no lielākajiem ražotājiem Latvijā. Uzņēmuma produktu klāsts bija paplašinājies, iekļaujot ne tikai ziepes, sveces un smaržas, bet arī zobu pastu, vazelīnu, pūderi, lūpu krāsu un vēl tikai dažus citus! Florentīns vadīja uzņēmumu un pēc tam nodeva vadību savam dēlam Kurtam un trešajai paaudzei. Kurts bija beidzis Cīrihes Universitāti, iegūstot ķīmijas zinātņu doktora grādu, un turpināja turpināt ģimenes mantojumu.

1960

Laika gaitā no tās ir izaudzis visiem zināmais Dzintars, kas jau vairāk nekā pusgadsimtu ražo produktus, kuri ir neatņemama ikdienas skaistumkopšanas sastāvdaļa miljoniem cilvēku. Kopš 60. gadiem Dzintars produkcijas kvalitātes un stila ziņā varēja mēroties ar tolaik tik nepieejamajām Rietumu precēm, kļūstot paara Rietumu stila un kultūras vēstnieku vairākām paaudzēm.

2024